The environment surrounding the child represents a special center as it forms a complete fabric for the child so that he interacts with it and acquires many skills and is able to create and innovate. The kindergarten is considered, for the child at this age stage, one of the most important influences on his personality in particular and on his life in general. Therefore, it must be designed in a way that provides and achieves the goals of education and learning, according to modern studies that care about the child and his material and moral needs, as well as the architectural environment of the kindergarten space itself.
تمثل البيئة المحيطة بالطفل مركزاً خاصاً حيث إنها تشكل نسيج كامل للطفل بحيث يتفاعل معها ويكتسب الكثير من المهارات ويكون قادراً على الإبداع والإبتكار حيث تعتبر الروضة بالنسبه للطفل فى هذه المرحلة العمرية من أهم المؤثرات على شخصيته بصفة خاصه وعلى حياته بصفه عامة لذا يجب أن تصمم بحيث يتم توفيروتحقيق الأهداف الخاصة بالتعليم والتعلم وطبقاً للدراسات الحديثة التى تهتم بالطفل وإحتياجاتة المادية والمعنوية وأيضاً البيئة المعمارية الخاصه بفراغ الروضة نفسة.
khalil, S., afifi, E., & helmy, N. (2024). The Converted Buildings into Kindergartens and Their Relationship to The Child’s Needs | المباني المحولة لرياض أطفال وعلاقتها بإحتياجات الطفل. Engineering Research Journal (Shoubra), 53(3), 103-112. doi: 10.21608/erjsh.2024.261962.1268
MLA
samah ahmed khalil; Emanhanim afifi; noura emad helmy. "The Converted Buildings into Kindergartens and Their Relationship to The Child’s Needs | المباني المحولة لرياض أطفال وعلاقتها بإحتياجات الطفل", Engineering Research Journal (Shoubra), 53, 3, 2024, 103-112. doi: 10.21608/erjsh.2024.261962.1268
HARVARD
khalil, S., afifi, E., helmy, N. (2024). 'The Converted Buildings into Kindergartens and Their Relationship to The Child’s Needs | المباني المحولة لرياض أطفال وعلاقتها بإحتياجات الطفل', Engineering Research Journal (Shoubra), 53(3), pp. 103-112. doi: 10.21608/erjsh.2024.261962.1268
VANCOUVER
khalil, S., afifi, E., helmy, N. The Converted Buildings into Kindergartens and Their Relationship to The Child’s Needs | المباني المحولة لرياض أطفال وعلاقتها بإحتياجات الطفل. Engineering Research Journal (Shoubra), 2024; 53(3): 103-112. doi: 10.21608/erjsh.2024.261962.1268